آزمون آنلاین پداگوژی (مربیگری) فنی و حرفه ای - آزمون سری 10

سوال 1 از 40: سازماندهی برنامه های آموزشی در راستای تحقق ............... می باشد.
سوال 2 از 40: کدام یک از موارد ذیل در فرایند نیازسنجی آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند؟
سوال 3 از 40: مهمترین هدف از اجرای برنامه های آموزشی ....... است.
سوال 4 از 40: کد بین المللی استاندارد برای یک حرفه خاص توسط ....... تعیین و اعلام می گردد.
سوال 5 از 40: فرآیندی است هدفمند که دانش و مهارت های مورد نیاز فراگیر در شغل کنونی و یا وظایفی که برای وی در نظر گرفته شده است را ارئه می نماید.
سوال 6 از 40: مشاهده مستقیم فعالیت ها در حین کار و آنالیز آن به منظور .......... انجام می شود.
سوال 7 از 40: بر اساس طبقه بندی بلوم توانایی به کارگیری اصول، قوانین و روش ها در کدام یک از سطوح حیطه شناختی امکان پذیر است؟
سوال 8 از 40: چنانچه فراگیر قدر به حل مسائل جدید بدون راهنمایی دیگران باشد، در کدام سطح یادگیری از حیطه شناختی قرار گرفته است؟
سوال 9 از 40: یادگیری در حیطه شناختی در ارتباط با کدامیک از موارد ذیل می باشد؟
سوال 10 از 40: در این سطح از یادگیری در حیطه حسی - حرکتی، فراگیر در تلاش است که با تمرینات مکرر مهارت مورد نیاز را به شکل مطلوب انجام دهد.
سوال 11 از 40: چنانچه فراگیر بتواند چکیده مطالب درسی روز را توضیح دهد، در کدام مرحله از یادگیری در حیطه شناختی قرار گرفته است؟
سوال 12 از 40: کدام یک از موارد ذیل در فرایند برنامه ریزی آموزشی مورد استفاده قرار نمیگیرد؟
سوال 13 از 40: بررسی هدفهای رفتاری مربوط به کدام بخش از فعالیت های مرتبط با تدریس می باشد؟
سوال 14 از 40: برخورداری از .......... باعث می شود که فراگیر برای یادگیری مهارت های خاص از انگیزه های لازم برخوردار باشد.
سوال 15 از 40: توانایی (تفسیر نمودن) در کدامین سطح یادگیری در حیطه شناختی امکان پذیر است؟ (طبقه بندی بلوم)
سوال 16 از 40: ......... مبنای شکل گیری (تربیت طبیعی) است.
سوال 17 از 40: شناسایی علل کمبود و نقایص عملکردی از الزامات بکارگیری این فرآیند می باشد؟
سوال 18 از 40: در ........ مدت زمان آموزش، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آموزش هر یک از عناوین درسی مشخص می شوند.
سوال 19 از 40: واژه (کنجکاوی) عمدتاً در کدام حیطه های یادگیری از کاربرد بیشتری برخوردار است؟
سوال 20 از 40: در کدامیک از سطوح یادگیری در حیطه (روان حرکتی) فراگیر کار را با (مهارت) انجام میدهد؟
سوال 21 از 40: در فرآیند (تهیه برنامه درسی بر اساس ساختار توانایی) :
سوال 22 از 40: سطح یادگیری (دانش) در حیطه (شناختی) کدام یک از موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهد؟
سوال 23 از 40: در کدام سطح از حیطه شناختی توانایی (قضاوت در خصوص ارزش مطالب) وجود دارد؟ (طبقه بندی بلوم)
سوال 24 از 40: هدف های آموزشی .......... .
سوال 25 از 40: چنانچه یادگیری فراگیر در ارتباط با موضوعی خاص از حالت انفعال به فعال تبدیل گردد، یادگیری وی در چه سطحی و در کدام حیطه صورت پذیرفته است؟
سوال 26 از 40: عدم آگاهی افراد نسبت به چگونگی استفاده از ماشین آلات جدیدی که خریداری شده و هیچ یک از کارکنان موسسه توانیی کار و استفاده از آن را ندارند، مشخص کننده وجود نیازهای آموزشی در سطح ..... است.
سوال 27 از 40: در کدام مورد از سطوح یادگیری در حیطه (حسی - حرکتی) حضور مربی الزامی است؟
سوال 28 از 40: الزام شرکت در دوره های آموزشی و اخذ پروانه کار برای اشتغال در صنوف مختلف، نشان دهنده نوعی از نیازهای آموزشی در سطح ........ می باشد.
سوال 29 از 40: انواع حیطه های یادگیری را براساس طبقه بندی بلوم عبارتند از:
سوال 30 از 40: نیاز آموزشی در سطح ..... هنگامی احساس می شود که فردی بخواهد در محیط کار ارتقا یابد، رشد کند و یا پست جدید بگیرد.
سوال 31 از 40: هدف از تشریح و تحلیل یک کار بخصوص و تجزیه آن به زیر مجموعه های کوچکتر، کدام یک از موارد ذیل می باشد؟
سوال 32 از 40: کدام یک از اهداف آموزشی ذیل مستلزم بکارگیری اندام حرکتی است؟
سوال 33 از 40: در کدام یک از موارد ذیل می توان از روش (طوفان فکری) برای مشخص نمودن توانایی های مورد نیاز تصدی یک حرفه خاص استفاده نمود؟
سوال 34 از 40: در فرآیند (تهیه و تدوین برنامه درسی بر اساس ساختار توانایی) و در گام (تعیین سطح شایستگی) مراد از (کار کم اهمیت تر) کدام است؟
سوال 35 از 40: با دقت گوش کردن به مطالب و تلاش در فراگیری آن نشان دهنده آن است که فراگیر در سطح ...... از حیطه عاطفی قرار گرفته است.
سوال 36 از 40: کدامیک از موارد ذیل نشان دهنده یادگیری در سطح (ارزش گذاری) حیطه عاطفی می باشد؟
سوال 37 از 40: در چه شرایطی استفاده از برنامه های آموزشی ضروری است؟
سوال 38 از 40: تجزیه هر یک از اهداف کلی به اهداف جزئی تا آنجا ادامه می یابد که:
سوال 39 از 40: در فرآیند (پرورش) آنچه لزوماٌ باید مورد توجه قرار گیرد عبارت است از:
سوال 40 از 40: فرآیندیست نظام مند برای شناسایی علل تفاوت های موجود بین (عملکرد واقعی) و (عملکرد مورد انتظار).

میهن تست - برگزاری آزمون های آنلاین فنی و حرفه ای

به روزترین آزمون آنلاین ادواری فنی و حرفه ای و آمادگی برای آزمون های پایانی آموزشگاه های فنی و حرفه ای