آزمون آنلاین پداگوژی (مربیگری) فنی و حرفه ای - آزمون سری 9

سوال 1 از 50: مبنا و سند رسمی فعالیت های آموزشی مربیان عبارت است از:
سوال 2 از 50: موضوع آموزش، روش های آموزش، وسائل کمک آموزشی و زمان اختصاص یافته به هر یک از عناوین درسی در ....... گنجانیده می شود.
سوال 3 از 50: هدف فراگیران از شرکت در برنامه آموزشی از جمله مواردی است که لازم است در تنظیم طرح درس و در ارتباط با بررسی عنصر ....... مورد توجه قرار گیرد.
سوال 4 از 50: از جمله عوامل تاثیر گذار در فرآیند یادگیری است؟
سوال 5 از 50: از این روش آموزشی در مواقعی استفاده می شود که تمرین مهارت در شرایط واقعی پر هزینه و خطرساز باشد:
سوال 6 از 50: ........... موجب تسهیل فعالیت های مربی در فرآیند تدریس و ارائه مفاهیم درسی می گردد.
سوال 7 از 50: از جمله قدیمی ترین روش های متداول آموزش است که با هدف انتقال اطلاعات فراگیر مورد استفاده قرار می گیرد:
سوال 8 از 50: تهیه و تنظیم محتوای آموزشی بر مبنای ...... صورت می گیرد.
سوال 9 از 50: از جمله مواردی که لازم است در فرآیند تنظیم طرح درس و به منظور تحقق اهداف آموزشی مورد توجه جدی قرار گیرد عبارت است از:
سوال 10 از 50: در فرآیند تنظیم (طرح درس)، کاربرد (چهارچوب شرایط) کدام است؟
سوال 11 از 50: سومین مرحله از روش (توضیحی) می باشد:
سوال 12 از 50: کدم یک از موارد ذیل به فعالیت های مرتبط با (فرآنید تدریس) نظم و ترتیب می بخشد؟
سوال 13 از 50: در فرآنید تنظیم محتوای درسی با استفاده از روش (کل به جز) اولویت ارائه مطالب با کدام یک از موارد ذیل می باشد؟
سوال 14 از 50: در فرآیند تنظیم (طرح درس)، (چهارچوب شرایط) چه مواردی را شامل می شود؟
سوال 15 از 50: به منظور تسهیل در برقراری ارتباط فی ما بین (مربی) و (فراگیران) و همچنین استفاده مناسب از حواس شنوایی و بینایی، بهتر است نحوه استقرار فراگیران در کلاس درس به شکل ...... باشد.
سوال 16 از 50: در فرآیند تنظیم (طرح درس) ......... مرتبط با هر کی از هدف های درسی نیز باید مشخص شوند.
سوال 17 از 50: کدام یک از موارد ذیل از جمله شیوه های مورد استفاده در روش طوفان فکری نمی باشد؟
سوال 18 از 50: تنظیم و استفاده از آن باعث ایجاد نظم و ترتیب در ارائه محتوای درسی می گردد:
سوال 19 از 50: به مختصات، وسایل و امکانات محل اجرای برنامه آموزشی اطلاق می گردد:
سوال 20 از 50: از جمله عناصر تشکیل دهنده (چهارچوب شرایط) می باشد:
سوال 21 از 50: هدف از تبیین شرایط انسانی در فرآیند تنظیم (طرح درس) کدام یک از موارد ذیل می باشد؟
سوال 22 از 50: حجم مطالب آموزشی که در فرآیند تنظیم طرح درس برای یک جلسه درسی تدارک دیده می شود به ..... بستگی دارد.
سوال 23 از 50: در چه مواقعی فرآیند تنظیم (محتوای درسی) با استفاده از روش (از جز به کل) صورت می گیرد؟
سوال 24 از 50: در فرایند تنظیم محتوای درسی با استفاده از روش (از کل به جز) ارتباط هدف های جزیی با یکدیگر چگونه است؟
سوال 25 از 50: (اطلاعات جانبی) به مفاهیمی اطلاق میگردد که:
سوال 26 از 50: در فرآیند تنظیم محتوای درسی کدام یک از موارد ذیل در اولویت می باشند؟
سوال 27 از 50: دومین سطح از اولویت بندی محتوای آموزشی کدام است؟
سوال 28 از 50: طرح درس:
سوال 29 از 50: محتوای درسی عبارت است از:
سوال 30 از 50: در این روش آموزشی هدف نهایی انتقال اطلاعات است.
سوال 31 از 50: در چه شرایطی مفاهیم درسی برای فراگیران قابل درک و معنادار خواهد بود؟
سوال 32 از 50: کدام یک از موارد ذیل مشمول روش آموزش مبتنی بر رایانه نمی باشد؟
سوال 33 از 50: ........ مهمترین هدف استفاده از روش آموزش اکتشافی است.
سوال 34 از 50: برای افزایش (درصد) یادگیری مطالب تئوری در اوقات بعد از ظهر بهتر است از ........ استفاده نماییم.
سوال 35 از 50: مهمترین عامل موثر در فرآیند تدوین (طرح درس) کدام است؟
سوال 36 از 50: محورهای اساسی که طرح درس بر مبنای آنها تنظیم می شود عبارتند از:
سوال 37 از 50: از جمله الزامات چگونگی (تنظیم محتوای درسی) به شمار می رود:
سوال 38 از 50: استفاده از این شیوه آموزشی موجبات تقویت حس ابتکار و نوآوری را در فراگیران فراهم می نماید:
سوال 39 از 50: تهیه طرح درس مربوط به فعالیتهای ........ مربی می باشد.
سوال 40 از 50: کدام بازه زمانی نشان دهنده بالاترین حد کارایی حواس در ارتباط با یادگیری است؟
سوال 41 از 50: در فرآیند تنظیم طرح درس، اولین گام در برگیرنده کدام یک از موارد ذیل می باشد؟
سوال 42 از 50: کدام یک از موارد ذیل توصیف مفهوم واقعی (طرح درس) می باشد؟
سوال 43 از 50: محتوای درسی بر مبنای ...... تنظیم می شود.
سوال 44 از 50: در این شیوه آموزشی، فرآیند یادگیری با پرسش و پاسخ و حرکت از سوی معلومات به سمت مجهولات پی ریزی و استوار می گردد:
سوال 45 از 50: در ارتباط با فرآیند تنظیم محتوای درسی، (قوانین)، (ضوابط)، (تمرینات مثال های مکمل درس) و (معیارهای اصلی) از جمله مفاهیمی هستند که:
سوال 46 از 50: مربیان برای بیان تجربیات خویش از این شیوه آموزشی استفاده می نمایند:
سوال 47 از 50: امکانات و محدودیت های کلاس درس در ارتباط با کدام یک از موارد ذیل تاثیر گذار است؟
سوال 48 از 50: در فرآیند تدوین طرح درس، کدام یک از موارد ذیل در چهارچوب (شرایط انسانی) جای می گیرد؟
سوال 49 از 50: کدام یک از مفاهیم زیر از ویژگی های استفاده از روش های آموزشی (فراگیر محور) محسوب می شود؟
سوال 50 از 50: مهمترین رکن (چهارچوب شرایط) که لازم است در فرآیند تنظیم (طرح درس) مورد توجه قرار گیرد عبارت است از:

میهن تست - برگزاری آزمون های آنلاین فنی و حرفه ای

به روزترین آزمون آنلاین ادواری فنی و حرفه ای و آمادگی برای آزمون های پایانی آموزشگاه های فنی و حرفه ای