آزمون آنلاین پداگوژی (مربیگری) فنی و حرفه ای - آزمون سری 8

سوال 1 از 50: سه رکن موثر در فرآیند یادگیری کدامند؟
سوال 2 از 50: در این شیوه آموزشی، توانایی اظهارنظر، تفکر انتقادی و انتقاد پذیری در فراگیران تقویت می شود:
سوال 3 از 50: ....... از جمله ویژگی های آموزش مبتنی بر رایانه می باشد.
سوال 4 از 50: در این روش آموزشی تعدادی از فراگیران به منظور تجسم عینی مفاهیم آموزشی یک سناریو را به صورت نمایش کوتاه اجرا می نمایند:
سوال 5 از 50: از جمله مزایای تدریس به شیوه ارائه طرح (پروژه) می باشد:
سوال 6 از 50: (C B T) سر واژه کدام عبارت است؟
سوال 7 از 50: از جمله روش های تدریس مشارکتی محسوب می شود:
سوال 8 از 50: به مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی و همچنین روش های آموزشی مبتنی بر رایانه اطلاق می شود:
سوال 9 از 50: نقش و وظیفه مربی در روش های آموزشی (فراگیر فعال) کدام است؟
سوال 10 از 50: منظور از سخنرانی مکتوب عبارت است از:
سوال 11 از 50: از جمله (مهارت های) مربیگری است که مدرسین لزوما باید از آن بهره مند باشند:
سوال 12 از 50: در فرآیند استفاده از این روش آموزشی، فراگیران این امکان را خواهند داشت افکار و ذهنیات خود را فی البداهه مطرح نمایند:
سوال 13 از 50: استفاده از سیمولاتور پرواز در فرآیند آموزش، مبین کدام یک از روش های آموزش می باشد؟
سوال 14 از 50: در این شیوه تدریس مفاهیم آموزشی به صورت شفاهی از طرف مربی برای فراگیران عنوان می گردد؟
سوال 15 از 50: استفاده از شیوه سخنرانی در چه مقاطعی از تدریس توصیه شده است؟
سوال 16 از 50: از میان روش های آموزشی ذیل و در صورت اجرای موفق، کدام شیوه آموزشی با نتایج بهتر همراه خواهد بود؟
سوال 17 از 50: از جمله شاخص های مهمی است که در (رویکرد نوین تدریس) مورد توجه جدی قرار گرفته است:
سوال 18 از 50: استفاده از این روش آموزشی شرایط را جهت ترغیب فراگیران به تفکر در خصوص مفاهیم آموزشی فراهم می نماید:
سوال 19 از 50: در این روش آموزشی، ارتباط با موضوع از طریق به کارگیری کلمات جایگزین شکل می گیرد:
سوال 20 از 50: در کدام یک از روش های تدریس تفاوتهای موجود بین فراگیران مورد توجه قرار نمیگیرد؟
سوال 21 از 50: اولین گام در ارتباط با (تنظیم متن سخنرانی) کدام است؟
سوال 22 از 50: یادگیری عینی و مصور از جمله مزایای استفاده از این روش آموزش است:
سوال 23 از 50: مهمترین وظیفه مربی در هنگام استفاده از روش آموزش (بحث گروهی) کدام است؟
سوال 24 از 50: احتمال عدم درک صحیح و همچنین برداشت نادرست از مطالب ارائه شده، از معایب کدام روش تدریس می باشد؟
سوال 25 از 50: از جمله ویژگی های استفاده از روش تدریس (طوفان فکری) می باشد:
سوال 26 از 50: مراحل بکارگیری روش سخنرانی به ترتیب عبارتند از:
سوال 27 از 50: استفاده از شیوه آموزشی باعث می شود مربی و گروه فراگیر تا حدودی با عقاید یکدیگر آشنا شوند:
سوال 28 از 50: در هنگام استفاده از روش (بحث گروهی)، مناسب ترین تعداد فراگیران شرکت کننده در بحث کدام است؟
سوال 29 از 50: کدام یک از روش های آموزشی زیر دارای کاربرد موثرتری در فرآیند یادگیری بزرگسالان است؟
سوال 30 از 50: کدام یک از گزینه های زیر از جمله روش های آموزشی (فراگیر محور) محسوب می شود؟
سوال 31 از 50: استفاده از پتانسیل مغز به منظور تحلیل و بررسی یک موضوع خاص چه نام دارد؟
سوال 32 از 50: در کدام روش تدریس فراگیران از امکان (تجربه موقعیت های حقیقی) برخوردار می باشند؟
سوال 33 از 50: رعایت کدام یک از موارد ذیل در هنگام استفاده از روش آموزش (بارش فکری) ضروری است؟
سوال 34 از 50: در این شیوه آموزشی فراگیران با تبادل افکار و ارائه نظریات به تبادل نظر می پردازند؟
سوال 35 از 50: از این روش آموزشی در مواقعی استفاده می شود که تمرین مهارت در موقعیت واقعی خطرناک و پر هزینه باشد:
سوال 36 از 50: تدریس (القایی) عمدتا در مجموعه روش های تدریس ......... قرار می گیرد.
سوال 37 از 50: در شرایط استفاده از روش تدریس (اکتشافی)، نقش مربی کدام است؟
سوال 38 از 50: نتیجه هم ورزی متقابلی است که بین مربی، فراگیر و محتوای درسی شکل می گیرد:
سوال 39 از 50: کدام یک از عبارات ذیل از جمله پیامدهای استفاده از روش تدریس (مربی مدار) است؟
سوال 40 از 50: در مواردی که فراگیران مستقیما با یک تجربه واقعی زندگی مواجه شده و از آن درس می آموزند، کدام شیوه آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است؟
سوال 41 از 50: اولین گام در فرآیند تنظیم محتوای آموزشی با استفاده از روش (از جز به کل) کدام است؟
سوال 42 از 50: در این شیوه آموزشی چنانچه قواعد بازی را درک نماییم، به اهداف آموزشی دست یافته ایم:
سوال 43 از 50: استفاده از شیوه آموزشی (حل مسئله) چگونه شکل می گیرد؟
سوال 44 از 50: در این شیوه تدریس چنانچه فراگیر قسمتی از مطالب را از دست دهد، پیگیری دنباله مطالب برایش دشوار خواهد بود:
سوال 45 از 50: با استفاده از کدام یک از روش های آموزشی ذیل می توان حجم بیشتری از مطالب را در مدت زمان معین ارائه نمود؟
سوال 46 از 50: در کدام یک از روشهای تدریس تفاوت های فردی فراگیران مورد توجه قرار می گیرد؟
سوال 47 از 50: برای انتخاب روش آموزشی مناسب در فرآیند تدریس الزاما باید به ........ مراجعه نمود.
سوال 48 از 50: شیوه آموزش اکتشافی عمدتا در مجموعه روش های تدریس ...... قرار می گیرد.
سوال 49 از 50: از جمله مزایای تنظیم طرح درس عبارت است از:
سوال 50 از 50: بازدید علمی در زمره کدام یک از روش های آموزشی جای میگیرد؟

میهن تست - برگزاری آزمون های آنلاین فنی و حرفه ای

به روزترین آزمون آنلاین ادواری فنی و حرفه ای و آمادگی برای آزمون های پایانی آموزشگاه های فنی و حرفه ای