آزمون آنلاین پداگوژی (مربیگری) فنی و حرفه ای - آزمون سری 1

سوال 1 از 57: این نوع خاص از آزمون ها برای اندازه گیری اطلاعات جزئی و کم اهمیت مورد استفاده قرار می گیرد:
سوال 2 از 57: کدام یک از موارد ذیل را می توان در خصوص بررسی اعتقادات ذهنی، فکری و نگرشی انسان مورد استفاده و استناد قرار داد؟
سوال 3 از 57: برای توزیع نمره در آزمون های مهارتی عمدتاً کدام یک از موارد ذیل مورد توجه قرار می گیرد؟
سوال 4 از 57: زمان مورد نیاز برای برگزاری یک جلسه آزمون در حیطه شناختی چقدر است؟
سوال 5 از 57: در کدام آزمون احتمال توسل به حدس و گمان بیشتر است؟
سوال 6 از 57: کدام یک از موارد ذیل به منظور اتخاذ تدبیر و تصمیمات مناسب در خصوص چگونگی ادامه برنامه آموزشی برگزار می شود؟
سوال 7 از 57: برگزاری این نوع ارزشیابی به منظور تشخیص و شناسایی قابلیت ها و توانایی فراگیر برای یادگیری اهداف آموزشی جدید است:
سوال 8 از 57: کدامیک از عبارات زیر در برگیرنده مفهوم روایی آزمون می باشد؟
سوال 9 از 57: وظیفه اساسی فعالیت های موسوم به (ارزشیابی آموزشی) کدام است؟
سوال 10 از 57: کدام یک از موارد ذیل از جمله ویژگی های برگزاری آزمون شفاهی محسوب می شود:
سوال 11 از 57: نمره دهی در کدام یک از آزمونهای ذیل، مستقل از نظر و قضاوت شخص تصحیح کننده صورت می گیرد؟
سوال 12 از 57: کدام یک از آزمونهای ذیل برای سنجش محفوظات ذهنی فراگیر مناسب است؟
سوال 13 از 57: مهم ترین ویژگی هایی که ابزارهای اندازه گیری آموزشی باید از آن بهره مند باشند کدام است؟
سوال 14 از 57: منظور از روایی ساختار آزمون کدام است؟
سوال 15 از 57: بر مبنای الگوی کرک پاتریک (نظرسنجی در خصوص شیوه آموزش)، مشمول کدام یک از سطوح ارزشیابی می باشد؟
سوال 16 از 57: بر اساس الگوی ارزشیابی کرک پاتریک این سطح از ارزشیابی قلب فرآیند ارزشیابی محسوب گردیده و میزان تغییرات به وجود آمده و شایستگی ایجاد شده در فراگیر را مورد بررسی قرار می دهد:
سوال 17 از 57: در کدام یک از آزمونهای ذیل امکان اعمال نظر مربی حداقل است؟
سوال 18 از 57: چنانچه هدف از برگزاری آزمون، تعیین معیاری برای رتبه دهی و ارتقاء فراگیر به سطوح بالاتر باشد، کدام یک از انواع ارزشیابی مورد نظر می باشد؟
سوال 19 از 57: به فرآیندی اطلاق می شود که مقدار ویژگی های یک شخص یا شئ را تعیین می نماید:
سوال 20 از 57: در ارتباط با آزمونهای چند گزینه ای، گزینه های مربوط به هر یک از سوالات از لحاظ ساختار جمله بندی باید..........
سوال 21 از 57: ارزشیابی تکوینی مربوط به کدام مقطع زمانی از فعالیت های آموزشی می باشد؟
سوال 22 از 57: برگزاری آزمون کتبی و عملی در پایان دوره آموزشی به منظور سنجش دانش و مهارت فراگیران نشان دهنده برگزاری ارزشیابی در کدام سطح می باشند؟ (الگوی کرک پاتریک)
سوال 23 از 57: برگزاری این نوع آزمون در نظام آموزش های فنی و حرفه ای از اهمیت خاصی برخوردار است؟
سوال 24 از 57: جمع آوری اطلاعات و استفاده از اطلاعات به دست آمده در برنامه ریزی های آتی از جمله اهداف برگزاری آن می باشد:
سوال 25 از 57: پوشش دادن اهدافی که آزمون برای تحقق بخشیدن به آن طراحی گردیده نشان دهنده آن است که آزمون از ویژگی ........ برخوردار است.
سوال 26 از 57: با استفاده از این قبیل آزمون ها می توان میزان دستیابی فراگیران به عمق مفاهیم آموزشی و همچنین میزان یادگیری آنان در سطوح بالای حیطه شناختی را ارزیابی نمود:
سوال 27 از 57: در این نوع آزمون فراگیر آن چه را که آموخته است در وضعیت مشابه موقعیت های واقعی بازار کار انجام میدهد:
سوال 28 از 57: از جمله مزایای ارزیابی واکنش و عکس العمل فراگیران به نحوه برگزاری دوره می باش(الگوی کرک پاتریک)
سوال 29 از 57: هنگام طراحی و چیدمان سوالات رعایت کدام یک از موارد ذیل باعث تقویت حس اعتماد به نفس فراگیر و صرفه جویی در وقت وی می گردد؟
سوال 30 از 57: ارزیابی میزان یادگیری یک مهارت خاص توسط فراگیر، با کدام یک از روشهای ذیل امکان پذیر است؟
سوال 31 از 57: از مهمترین ویژگی هایی است که ابزارهای اندازه گیری آموزشی باید از آن بهره مند باشند:
سوال 32 از 57: بررسی میزان تغییرات به وجود آمده در رفتار فراگیران و مشاهده و ارزیابی آن در محیط واقعی کار بر اساس کدام یک از سطوح ارزشیابی صورت می گیرد؟ (الگوی کرک پاتریک)
سوال 33 از 57: بر اساس الگوی ارزشیابی کرک پاتریک، میزان تغییرات ایجاد شده در رفتار فراگیران در این سطح مورد بررسی قرار می گیرد:
سوال 34 از 57: چنانچه از چند مصحح برای بررسی اوراق آزمون استفاده نماییم:
سوال 35 از 57: چنانچه امتیاز اختصاص یافته به هر یک از سوالات بر اساس دشواری و یا اهمیت سوال صورت گرفته باشد، این شکل خاص از بارم بندی مورد استفاده قرار گرفته است:
سوال 36 از 57: ابزاری است برای شناسایی و تشخیص توانایی ها و مهارت های فراگیر:
سوال 37 از 57: آزمون پایان دوره اصطلاحاً ......... نامیده می شود.
سوال 38 از 57: چنانچه آزمونی که در یک بازه زمانی کوتاه چندین بار از یک گروه فراگیر به عمل آید و در کلیه دفعات نتایج تقریباً یکسانی را اعلام نماید، از کدام ویژگی برخوردار است؟
سوال 39 از 57: هدف از برگزاری آزمون ......... جمع آوری اطلاعات در خصوص میزان و نحوه یادگیری فراگیران در مقاطع مشخصی از فرآیند اجرای برنامه آموزشی می باشد.
سوال 40 از 57: آزمونی از ویژگی ........ برخوردار است که برای اندازه گیری اهداف مورد نظر کافی و مناسب باشد.
سوال 41 از 57: برای اندازه گیری میزان و عمق و اطلاعات فراگیران از .......... استفاده می نماییم.
سوال 42 از 57: ارزشیابی در این حیطه یادگیری عمدتاً با مشاهده رفتار فراگیر امکان پذیر می باشد:
سوال 43 از 57: بر اساس الگوی کرک پاتریک، اعمال ارزشیابی در این سطح در واقع مشخص کننده اثرات (اجتماعی-سازمانی) یک دوره آموزشی می باشد:
سوال 44 از 57: هدف از برگزاری ارزشیابی تکوینی کدام است؟
سوال 45 از 57: در ارتباط با ارزیابی آموزشی، کدام یک از موارد زیر از مفهوم صحت و درستی برخوردار است؟
سوال 46 از 57: آزمون ها از لحاظ نحوه اجرا به چند گروه تقسیم می شوند؟
سوال 47 از 57: سریع ترین و متداول ترین سطح ارزشیابی کدام است؟ (مدل کرک پاتریک)
سوال 48 از 57: این موضوع که فراگیران بتوانند در خاتمه اجرای برنامه های آموزشی جذب بازار کار شوند، از جمله اهداف ....... برگزاری دوره های آموزشی می باشد.
سوال 49 از 57: کدام یک از آزمونهای ذیل در گروه آزمون های ذهنی جای می گیرند؟
سوال 50 از 57: کدام یک از آزمونهای ذیل از دو ویژگی (اجرای آسان) و همچنین (عدم احتمال توسل فراگیران به حدس و گمان) برخوردار است؟
سوال 51 از 57: به منظور احتراز از اعمال هر گونه پیش داوری در مورد فراگیران بهتر است که اوراق امتحانی به صورت ........... تصحیح شوند.
سوال 52 از 57: پس از اندازه گیری صورت می گیرد و وظیفه اش تحلیل جامع و چند وجهی از عملکرد می باشد:
سوال 53 از 57: از اهداف اجرای ارزشیابی در پایان دوره آموزشی می باشد:
سوال 54 از 57: چنانچه در یک بازه زمانی کوتاه چندین بار از یک گروه فراگیر آزمون به عمل آید و در کلیه دفعات نتایج تقریباً یکسانی اخذ شود، آزمون از ویژگی ....... برخوردار است.
سوال 55 از 57: منظور از ......... آزمون این است که همان چیزی را اندازه گیری کند که آزمون برای ارزشیابی آن طراحی گردیده است.
سوال 56 از 57: کاهش نمره آزمون شونده در آزمون مهارت، در اثر کدام یک از موارد ذیل اعمال می شود؟
سوال 57 از 57: بر اساس مدل ارزشیابی کرک پاتریک، ارزیابی (تاثیر عملکرد فراگیر در بازار کار) در کدام سطح ارزشیابی صورت می گیرد؟

میهن تست - برگزاری آزمون های آنلاین فنی و حرفه ای

به روزترین آزمون آنلاین ادواری فنی و حرفه ای و آمادگی برای آزمون های پایانی آموزشگاه های فنی و حرفه ای